Sernik śmietankowy

Na Święta zawsze piekę sernik. Zazwyczaj jakiś wypróbowany , ale nie jest to regułą , bo jeszcze mi się nie zdarzyło , żeby sernik nie wyszedł. Co najwyżej mógł nie spełniać do końca moich oczekiwań , ale to już inna sprawa ;-) Tym razem o wyborze przepisu zadecydował przypadek , a dokładnie nadmiar śmietany z krótkim terminem przydatności do spożycia. Szukałam zatem sernika z dodatkiem dużej ilości kwaśnej śmietany. I znalazłam takowy na blogu Pieczarki MySi. Wspaniały - delikatny , lekko kremowy , nie za słodki. Polecam :-)

Składniki na spód:

- 250 g ciastek digestive w mlecznej czekoladzie (u mnie zwykłe herbatniki - ok. 200 g)

- 100 g masła, roztopionego

Ciastka zmielić i wymieszać z rozpuszczonym masłem. Dno tortownicy o średnicy 26 cm (lub formy ok. 23 x 23 cm) wyłożyć papierem do pieczenia, zacisnąć obręcz, boki wysmarować masłem.
Masę ciasteczkową wysypać na dno formy, palcami ugnieść , aby powstał spód. Podpiec 10 minut w temp. 180 st.C. (ja nie podpiekałam).


Składniki na masę serową:

- 1000 g półtłustego twarogu

- 430 g kwaśnej gęstej śmietany 18-22% (u mnie 12%)

- 1 szklanka cukru

- 6 jajek

- cukier waniliowy

- budyń waniliowy (lub śmietankowy)


Dodatkowo do dekoracji (pominęłam):

- 1/2 szklanki wiśni z kompotu

- 3 kostki gorzkiej czekolady, startej na dużych oczkach na tartce




Wszystkie składniki powinny mieć temperaturę pokojową.
Twaróg przetrzeć przez sitko lub zmielić trzykrotnie maszynką , następnie wymieszać ze śmietaną , cukrem i cukrem waniliowym. Miksując na najniższych obrotach miksera dodawać po jednym jajku. Kiedy masa będzie jednolita , dodać budyń i wszystko krótko zmiksować.
Masę wylać na podpieczony spód. Wiśnie obtoczyć w mące i delikatnie poukładać na około sernika (wg własnych upodobań)
Piec 50 minut w temp. 170 st.C (wierzch będzie lekko niedopieczony, ale sernik "dojdzie"). Zostawić w wyłączonym piekarniku z zamkniętymi drzwiczkami na 2-3 godziny. Wystudzić w formie. Następnie włożyć sernik do lodówki na całą noc. Przed podaniem udekorować na wierzchu startą czekoladą.




http://arabeskawaniliowa.blogspot.com/

0 komentarze:

Prześlij komentarz

 

Tentang Kami

 

© 2010 Kluseczki