Kolorowy tęczowy tort urodzinowy

Kiedy bratannica zapytała mnie czy upiekę jej Tort na urodziny bardzo się ucieszyłam! Od razu wpadł mi do głowy przepis na kolorowy tort który podziwiałam wielu na blogach. Po zaakceptowaniu przepisu przystąpiłyśmy do pieczenia - ja i moje dwie kochane pomocnice - Martusia i Natalka!!! Było super!!!
Tort piekłyśmy w wybranej przez solenizantkę foremce w kształcie serca - wyszedł śliczny!!!

Relacja z urodzinowego KinderParty była taka: dziewczyny oszalały na widok takiego kolorowego tortu, jak mi to przed chwilka Marta powiedziała zrobiły: "wwwwwwwooooooooooooooooooooooowwwwwwwwww".


W smaku ponoć słodki ale solenizantka  zjadła 2 kawałki - hihihihi:)))

Tort robi się łatwo jednak należy poświęcić trochę czasu na pieczenie blatów. Fajna zabawa kolorami.
Dla mnie najcenniejsze to przebywanie i pieczenie z tymi 2 małymi ślicznotkami - bezcenne chwile:))


Na podstawie wpisu z blogu Moje Wypieki

Składniki na ciasto (6 blatów):
  • 226 g masła
  • 220 g cukru*
  • 5 białek
  • 2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
  • 375 g mąki pszennej
  • 4 łyżeczki proszku do pieczenia
  • pół łyżeczki soli
  • 355 g mleka


Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.
Mąkę, proszek do pieczenia, sól - przesiać.
Masło umieścić w misie miksera i zmiksować na gładką, puszystą masę. Dodawać stopniowo cukier, cały czas miksując. Wbijać białka, jedno po drugim i miksować. Dodać ekstrakt i zmiksować.
Do zmiksowanej masy maślanej dodawać na zmianę mleko i składniki suche, miksując do połączenia składników.
Ciasto zważyć, otrzymany wynik podzielić na 6. Każdą część ciasta umieścić w osobnej miseczce. Dodać barwników: fioletowy, niebieski, zielony, żółty, pomarańczowy, czerwony. Wymieszać dokładnie z ciastem, do otrzymania jednolitej barwy. (Więcej o barwnikach można przeczytać na końcu wpisu).
Ciasto przełożyć do 6 foremek (tortownic lub jednorazowych foremek aluminiowych, jak u mnie) o średnicy 21 cm  i piec około 15 - 20 minut w temperaturze 190ºC, do tzw. suchego patyczka.

Wyjąć z piekarnika, ostudzić.
Krem z bitej śmietany i mascarpone (przepis własny):
  • 900 ml śmietany kremówki (36%)
  • 250 g serka mascarpone
  • kilka łyżek cukru pudru, do smaku
  • ekstrakt waniliowy lub cytrynowy

Śmietanę kremówkę ubić, pod koniec ubijania dodając cukier puder i ekstrakt. Dodać serek mascarpone i wymieszać.
-----------------------------
Poszczególne blaty ciasta przekładać kremem:
blat fioletowy położyć na paterze i posmarować kremem,
następnie to samo uczynić z niebieskim, zielonym, żółtym, pomarańczowym, czerwonym,
wierzch i boki tortu również posmarować kremem śmietankowym.
Cały tort schłodzić w lodówce przez minimum 3 godziny.
Uwaga: ciasto jest wilgotne, dlatego nie warto już go nasączać.
* oryginalnie w przepisie było 466 g cukru, co jest ilością zbyt dużą
** autorka poleca tortownicę 23 cm; mi lepiej pracowało się z grubszym ciastem więc piekłam w mniejszych, 21 cm foremkach
BARWNIKI:
Używamy barwników w proszku, barwniki w płynie się nie nadają. Pomyślcie o tym, by nie kupować wszystkich 6 kolorów, ponieważ żele są ogromnie wydajne. Wystarczy kupić podstawowe kolory: żółty, niebieski, czerwony. Kolor drugorzędny czyli pomarańczowy można otrzymać mieszając odrobinę żółtego i czerwonego, kolor fioletowy - mieszając czerwony i niebieski, wreszcie zielony - mieszając niebieski i żółty.  Kolor ciasta po dodaniu barwnika zazwyczaj nie odzwierciedla koloru po upieczeniu. Kolory po upieczeniu wychodzą bardziej żywe i ciemne (dlatego np. fioletowy blat piekłam dwukrotnie, za pierwszym razem wyszedł zbyt ciemny, prawie czarny :).
Smacznego :)


Przepis i zdjęcia pochodzą z http://arabeskawaniliowa.blogspot.com/

0 komentarze:

Prześlij komentarz

 

Tentang Kami

 

© 2010 Kluseczki