Forma do ciasteczek mamoul (maamoul, maamul)

http://www.arabskie.pl/environment/cache/images/0_0_productGfx_90009a977243aa24387ab51ac42cd54a.jpg



http://www.arabskie.pl/environment/cache/images/0_0_productGfx_1a7b7aef1e0ff31731cf0f6f86a32db1.jpg
Tradycyjne arabskie kruche ciasteczka nadziewane masą z daktyli. Wyrób świeży prosto z arabskiej cukierni.

Tradycyjne arabskie kruche ciasteczka nadziewane masą z orzechów włoskich. Wyrób świeży prosto z arabskiej cukierni.


http://www.arabskie.pl/environment/cache/images/0_0_productGfx_ed579131efbe8c49b3b5b6303d70bf13.jpg

Drewniana forma do ciasteczek mamoul.
Tradycyjny wyrób niezbędny w gospodarstwie domowym w krajach Bliskiego Wschodu. Forma do kruchych ciasteczek nadziewanych daktylami lub orzechami.
Ze względu na ręczne wykonanie oferowane w sprzedaży egzemplarze mogą się nieco różnić od prezentowanego na zdjęciu.

http://www.arabskie.pl/pl/p/Forma-do-ciasteczek-mamoul-wzor-1/465

Ma'amoul czyli ciasteczka znakomite




Nazwa trudna, a ciasteczka bardzo proste, pyszne i śliczne.

Aby je upiec potrzebne są specjalne foremki drewniane, pewnie bez też można, ale nie będą takie śliczne.

Takie ciasteczka upiekłam w ten sam dzień co Anitka, a kilka dni prędzej trwały narady, na temat przepisu jaki mamy wykorzystać do wspólnego pieczenia. Z tych narad mamy teraz całą masę fajnych przepisów, tak ,że przez najbliższe miesiące możemy piec co 2 tygodnie i chyba by starczyło do końca roku :D

I oto pierwszy przepis na rewelacyjne ciasteczka. Ten przepis jest od Basi, kto jak kto ale Basia zna się na kuchni i Żydowskiej i Arabskiej ,a te ciasteczka mają taki rodowód.

Zresztą bez Basi te ciasteczka bym nie upiekła, bo to ona dostarczyła mi dwa składniki na te ciasteczka czyli foremkę i mahlab. Dziękuję!!!

A Anicie bardzo dziękuję za masę przetłumaczonych nadzień do Ma'amoul, a przede wszystkim za wspólne pieczenie!!!




Ma'amoul

(na podstawie przepisu podanego przez Basię):

Ciasto:

2 szklanki maki
1 szklanki semoliny bądź grysiku(kaszy manny)
2 łyżeczki ziarenek mahlab*
200g miękkiego masła
1/2 szklanki cieplej wody
2 łyżeczki wody różanej

Mąkę wymieszałam z semoliną i drobno utłuczonym mahlab'em, dodałam masło, przemieszałam i dolałam wodę, po czym wymieszałam dokładnie i wyrobiłam, aż ciasto osiągnęło gładką konsystencje (jeśli byłoby wyraźnie twarde, należy dodać odrobinę więcej wody).


Nadzienie:

500g daktylowej pasty bądź drobno posiekanych daktyli**
5 utłuczonych goździków
3 zmielone ziarna czarnego pieprzu (opcjonalnie)
łyżeczka wody z kwiatu pomarańczy (opcjonalnie)
2 łyżki oliwy/oleju

Składniki nadzienia wymieszałam dokładnie i wyrobiłam, dzięki dodatkowi oleju masa powinna być plastyczna i raczej nie będzie się lepić.

Ciasto podzieliłam na 4 części (3 z nich przykryłam), odrywałam od niego kawałki wielkość niewielkiego włoskiego orzecha i rozpłaszczałam do 4-5mm grubości. Placuszek z ciasta umieszczałam w foremce, układałam na kulkę daktylowego nadzienia i zalepiałam. Operację ta można wykonać równie dobrze lepiąc kulkę w rekach, następnie należy ja tylko spłaszczyć. Ma'amoul piekłam w temp. 170°C 12-15 minut, aż delikatnie się zarumieniły(moje i po 20 minutach były bladziutkie :D). Ostudziłam, oprószyłam cukrem pudrem. Pyszne były!





*Mahlab to przyprawa w postaci suszonych nasion wiśni wonnej (Prunus mahaleb L.), zwanej wiśnia antypka. Ich smak przypomina mi smak pestek wiśni pospolitej, aczkolwiek mahlab jest zdecydowanie bardziej gorzki. Nasionami wiśni wonnej doprawia się w kuchni bliskowschodniej głównie wypieki.

** Ja wzięłam 300 g daktyli ,a 200g masy daktylowo- pomarańczowej o takiej

Masa daktylowo-pomarańczowa

wg pięciu przemian z książki ,,Kuchnia według pięciu przemian" Anny Bielińskiej
O 1/2 szklanki wrzątku
Z 40-50 dag daktyli,1 duża pomarańcza
Daktyle i pomarańcze umyć w ciepłej wodzie. Pomarańcze sparzyć ,pokroić w kostkę razem z skórką-odrzucić tylko pestki
Wrzucić do wrzątku i gotować na małym ogniu ok 20 minut -aż daktyle zmiękną .Zmiksować
Można tą masę używać nie tylko do piernika ,ale tez do kruchego ciasta Ta masa robiła u mnie za masę do mazurka



ZRODŁO: http://kuchniaalicji.blogspot.com/2011/09/maamoul-czyli-ciasteczka-znakomite.html

0 komentarze:

Prześlij komentarz

 

Tentang Kami

 

© 2010 Kluseczki