Muffinki z budyniową niespodzianką, przepyszne.....

Przepis pochodzi z CincCina od imp-act

Muffinki wychodzą naprawdę niepowtarzalne w smaku.
Ciasto jest pulchne, mięciutkie a po ugryzieniu muffinka miesza się smak ciasta, budyniu i roztopionej mlecznej czekolady - wrażenia smakowe są nie do opisania mniam.gif
1. Najpier ugotować budyń waniliowy. Chodzi o to, żeby budyń troszkę przestygnął, ale nie musi być całkiem zimny.
Budyń ugotować w proporcjach: 1 budyń (taki na 500 ml mleka) ugotować z około połową mleka (czyli 250-300 ml mleka) - budyń ma być gęsty.
2. Przepis na Ciasto:
300 g mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia, 1 łyżeczka sody
szczypta soli
150 g masła lub margaryny
160 g cukru
170 ml mleka
2 jaja
3. Wykonanie:
Masło roztopić i rozpuścić w nim cukier - ostudzić. W dużej misce mieszamy mąkę, proszek, sodę i sól. W małej misce wymieszać jajka z mlekiem. Do suchych składników dodać mleko z jajami i masło z cukrem - połączyć, ale nie mieszać długo. Ciasto ma być grudkowate. Wlewać ciasto na dno foremek, tak na wysokość ok. 1 cm - najlepiej wylewa się z miski z dziubkiem. Następnie nakładać łyżką masę budyniową - podzielić budyń tak do foremek, żeby wykorzystać go do końca. Na każdą porcję ciasta z budyniem nakładać po 1 dużej kostce mlecznej czekolady - jeśli są małe kosteczki, to nakładać po dwie sztuki. Dalej przykrywać muffinki pozostałym ciastem - wylewamy ciasto tak, żeby przykryło wszystko. Foremki nasmarowałam masłem i wysypałam bułką tartą, muffinki po upieczeniu idealnie wychodzą z foremek, nic się nie przykleja.
Ja troszkę się bałam, że przepełnię foremki i nieco ciasta mi pozostało, ale następnym razem wykorzystam całe ciasto do końca. Spokojnie można wlewać ciasto do maksymalnej wysokości foremek. Ciasto super wyrasta i na pewno nic nie ucieknie z foremek. Z pozostałego ciasta zrobiłam kilka miniaturkowym muffinków - w foremkach o średnicy 4 cm i wysokości 2 cm.
A oto fotki mojego dzieła oraz pokazujące sposób wykonania:

 Zmniejszono 4%
Załączony obrazek
625 x 412 (60K)

 Zmniejszono 14%
Załączony obrazek
614 x 461 (62.73K)

 Zmniejszono 14%
Załączony obrazek
614 x 461 (102.03K)

 Zmniejszono 18%
Załączony obrazek
645 x 484 (91.69K)

 Zmniejszono 18%
Załączony obrazek
645 x 484 (123.68K)


A to są muffinki krasnoludkowe, idealne na dziecięce przyjęcie. Do każdego muffinka włożyłam po kosteczce czekolady:
 Zmniejszono 14%
Załączony obrazek
614 x 461 (71.11K)

 Zmniejszono: 97% z oryginalnej wielkości [ 574 x 380 ] - Kliknij, aby zobaczyć cały obrazek
Załączony obrazek

jeszcze jedno zbliżenie - i wcale nie jestem złośliwa icon_mrgreen.gif
 Zmniejszono 6%
Załączony obrazek

0 komentarze:

Prześlij komentarz

 

Tentang Kami

 

© 2010 Kluseczki