Ciasto na pierogi z CinCinka

Pierogi bajaderki

To jest ciasto dla tych, ktorzy jak ja uwielbiaja pierogi, ale nie lubia walkowac ciasta icon_biggrin.gif To ciasto walkuje sie jak marzenie, a przy tym jest bardzo smaczne


4 szklanki maki
2 duze jajka
5 lyzek gestej kwasnej smietany
3 lyzki oleju
szczypta soli
3/4 szklanki letniej wody

Make przesiac do duzej miski lub na stolnice, zrobic dolek w srodku, wbic jajka. Dodac smietane, olej i sol. Zamieszac ciasto, dodawac wode stopniowo wyrabiajac miekkie i latwo poddajace sie ciasto. Przykryc odwrocona do gory dnem miska i pozwolic ciastu "odpoczac" przez 10-15 minut. Podzielic ciasto na 4 czesci, trzy z nich trzymac przykryte wilgotna sciereczka, a jedna wywalkowac dosc cienko, wycinac pierogi. Nadziewac dowolnym nadzieniem. Powtorzyc z pozostalym ciastem.

Genialne opinie ma to ciasto np:

To ciasto na pierogi to hit w moim domu.
Można je wywałkowac bardzo cienko, jeśli ktoś nie lubi grubaśnego icon_smile.gif
Klei się jak marzenie!
Wczoraj robiłam pierogi z kapustą i grzybami. Farsz z 1 kilograma kapusty i 10 dlg grzybów. Wyszło mi 120 pierogów.
Oczywiście używałam przydasia
Zamroziłam już moje pierożki. W Wigilię tylko hyc - do garnka icon_smile.gif

0 komentarze:

Prześlij komentarz

 

Tentang Kami

 

© 2010 Kluseczki